Fagartikkel Aktive styrere betyr mye for studenter og praksislærere Å lede en praksisbarnehage krever tid og innsats av styrerne. Her er noen felles retningslinjer og relevant forskning som kan fungere som en støtte i arbeidet med å lede praksisbarnehagen. Publisert: 10.12.2018 Hentet fra Første steg 4/2018
Fagfellevurdert Hvordan kan veiledningssamtaler åpne for kritisk tenkning? Hensikten med denne artikkelen er å løfte fram spor av kritisk tenkning i veiledning som innspill til utvikling av innhold og arbeidsmåter i lærerutdanningene og i veilederutdanninger. Dette for at utdanningene skal kunne ivareta kravet om kritisk tenkning slik det er formulert i sentrale styringsdokumenter. Publisert: 25.11.2014 Hentet fra Uniped (Vol. 37) 4/2014
Fagartikkel Førskolelæreres profesjonsspråk Studie om hvordan nyutdannede førskolelærere selv opplevde sin kompetanse og sin videre profesjonskvalifisering i møte med ulike krav, utfordringer og muligheter i det pedagogiske arbeid med barnegruppene. Publisert: 01.03.2014 Hentet fra FoU i praksis 2013 conference proceedings