Artikkel Bruk av CLASS i barnehagen førte til økt samspillskvalitet Samspillskvaliteten mellom barna og de ansatte i barnehagen økte ved bruk av observasjonsverktøyet CLASS, viser funn fra en ny doktorgrad. Publisert: 12.04.2024 Hentet fra Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger
Fagartikkel Sinte barn er ikkje unormale Eg er meir uroleg for bruk av programmet Dei utrulege åra enn om toåringar får raserianfall. Publisert: 03.06.2022 Hentet fra Første steg 1/2022
Blogg Skal vi slutte å snakke om vennskap i barnehagen? For noen år siden hadde jeg aldri trodd at jeg skulle si at vi skulle slutte å snakke om vennskap i barnehagen. Det var da jeg hørte om at noen barnehager opererte med vennskapsgaranti, at jeg begynte å lure. Publisert: 03.01.2022 Hentet fra Gode barnehageliv
Artikkel Hvordan vet du om barnet ditt går i en god barnehage? Over 90 prosent av norske barn går i barnehage, men hvordan vet man at barnehagen er god? UiS-forskere svarer på hva som kjennetegner kvalitet og hva foreldre kan se etter. Publisert: 18.03.2021 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Fagartikkel Kule krabatar leikar – angstførebygging gjennom leik Denne artikkelen omhandlar ei utprøving av eit leikeprogram som har til hensikt å førebyggje angst for tilbakehaldne barnehageborn. Programmet er opphavleg laga i Australia, men er omsett til norsk, og her omtalast den norske versjonen. Publisert: 25.08.2013 Hentet fra Spesialpedagogikk 8/2013