Artikkel Det viktige blikket for hvert barn Det er vanskelig å forutse hvordan barn vil utvikle ferdighetene sine gjennom barnehageårene, bekrefter to nye studier. De gir en påminnelse om hvor viktig det er å følge med slik at hvert barn kan få en god utvikling. Publisert: 10.08.2017 Hentet fra Lesesenteret
Kronikk Kartlegging eller ikke kartlegging, er det dét som er spørsmålet? Å kartlegge språket til barnehagebarn, må ikke sammenlignes med testingen som skjer i skolen. Det er et sidespor og skaper unødig usikkerhet hos pedagoger og foreldre, skriver doktorgradsstudent Elisabeth Brekke Stangeland ved Lesesenteret. Publisert: 14.03.2017 Hentet fra Lesesenteret
Artikkel – Observasjon av språk skal skje i samspill med barnet Gode observasjonsverktøy skal gi personalet kunnskap og erfaring, som de kan bruke i sitt daglige samspill med barna. Observasjon og kartlegging skal ikke være tidstyver i barnehagen, sier forskere ved Lesesenteret. Publisert: 03.03.2017 Hentet fra Lesesenteret