Fagfellevurdert Fra faglærer i kunstfag til kunnskapsområdelærer i Kunst, kultur og kreativitet – dialoger om endring I prosessen med implementering av den nye rammeplanen for barnehagelærerutdanningen, har vi registrert at det eksisterer frustrasjoner hos faglærerne i musikk, forming og drama knyttet til faglig identitet og rollen som barnehagelærerutdanner. Publisert: 08.03.2017 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 15) 2017
Fagfellevurdert Klatring i trær og hyttebygging: - om barns lek og lekesteder ute Typisk for lek i naturen er at barna leker flere sammen. De sosiale relasjonene bygges gjennom fysisk nærhet mer enn verbal kommunikasjon. Publisert: 01.07.2015 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 10) 2015
Fagfellevurdert Forståelser av gode overganger og opplevelse av sammenheng mellom barnehage, skole og skolefritidsordning Hvordan prioriterer pedagogiske ledere, førsteklasselærere og sfo-ledere tiltak som skal gi barn gode overganger og opplevelse av sammenheng mellom barnehage og skole? Publisert: 24.04.2014 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 7) 2014