Fagartikkel Lek i skolen – en bedre måte å lære på Vi har utfordringer i norske skoler, både med faglige resultater, tilfeller av vold og psykisk helse. Kan noe av forklaringen være for dårlige rammevilkår for de yngste elevene? Publisert: 24.02.2025 Hentet fra Bedre skole 3/2024
Fagartikkel Risikofylt lek i skolen Risikofylt lek er en forutsetning for en sunn mental og motorisk utvikling hos barn. Samtidig har voksne en tendens til å bli stadig mer forsiktige og ønsker å beskytte barn mot alt som er potensielt skadelig. Publisert: 22.06.2023 Hentet fra Bedre skole 3/2022
Fagartikkel Hvordan integrere lek i begynneropplæringa Det haster med å ta i bruk mer lek i skolen, ikke først og fremst for å skape bedre overgang mellom barnehage og skole, men fordi lek gir bedre læring. Det gjelder både den frie leken i skolegården og den fagspesifikke leken klasserommet. Publisert: 23.11.2021 Hentet fra Bedre skole 3/2021