Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (2)

Artikkeltema

  • Barnetrinn (2)
  • Overgangsfaser (2)
  • Skriving (2)
  • Barnehage (1)
  • Lesing og muntlig ferdighet (1)
  • Organisering (1)
  • Skoleutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)
  • Spesialpedagogikk (1)

Artikkelforfatter

  • Anne Håland † (1)
  • Iris Hansson Myran (1)
  • Jørgen Frost (1)
Fagartikkel

Språkstimulering i et literacy-perspektiv i overgangen barnehage–skole

Denne artikkelen omhandler forskning som viser hvordan hjem og barnehage sammen kan tilrettelegge en god språkkultur for å skape den best mulige læringsplattformen for barnehagebarnet i et fremtidig skoleløp.

Publisert: 26.05.2021 Hentet fra Spesialpedagogikk 5/2017
Fagartikkel

Skriving fra første dag – hvis skolen er forberedt

Når skolestarterne spent rusler inn skoleporten for første gang, har de med seg en rekke erfaringer med skriftspråket fra sine barnehageår. Ved å la elevene få skrive fra skolestart anerkjenner skolen skolestarternes erfaringer og bygger videre på disse.

Publisert: 24.01.2018 Hentet fra Bedre skole 1/2018
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo