Artikkel Foreldre må snakke mer om det positive ved skjermbruk – Når barn og voksne snakker sammen om skjermbruk og spilling handler det ofte om regler om når, og hvor lenge de kan være på skjerm. Ikke om hva de gjør. Publisert: 24.11.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Forsker på robotteknologi i klasserommet Det er langt mer enn bare velfungerende teknologi som skal til for at roboten finner sin plass i klasserommet, viser ny forskning. Publisert: 05.04.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Fem lærdommer fra ungdommenes koronaerfaringer Hvordan gikk det med ungdommen under nedstengingen av samfunnet i vår? Dette har NOVA-forskere undersøkt i en ny studie. Publisert: 02.09.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hjemmeskole under korona: Lærerne brukte mer tid på å forberede undervisningen En fersk spørreundersøkelse blant lærere i grunnskolen viser at lærere på alle trinn brukte langt mer tid på å forberede undervisningen i tiden med hjemmeskole, enn de normalt sett gjør. Publisert: 14.06.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Slik taklet vi digital hjemmeskole og hjemmekontor Norske husstander har klart den raske omstillingen til heldigital hverdag godt, viser ny undersøkelse fra SIFO. Publisert: 19.05.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet