Fagartikkel Muligheter og begrensninger ved bruk av digital diktering i skolen Digital diktering innebærer å skrive ved å snakke til en pc, mobil eller et nettbrett. Diktering kan bidra til at noen elever opplever færre hindringer i skriveprosessen og en større grad av mestring, men det kan også by på utfordringer. Publisert: 03.06.2022 Hentet fra Bedre skole 4/2021
Fagartikkel Ungdomsskulen: IKT-bruk og læringsresultat i engelsk Bruken av datamaskinar vart innført i norsk skule for tretti år sidan i von om og tru på ein betre skule, men utan feste i god forsking. Eit forskingsprosjekt har sett på korleis læringsresultata i engelskfaget vert påverka av bruk av IKT og i kva mon IKT er ein nyttig reiskap for differensiert opplæring. Publisert: 09.07.2015 Hentet fra Bedre skole 4/2014
Fagartikkel Hva om skolen var en "godisfabrikk"? - Opplæring i og bruk av digitale fortellinger Denne artikkelen oppsummerer et pilotprosjekt gjennomført i grunnskolen på niende klassetrinn. Hensikten med undersøkelsen var å få vite mer om elevers erfaringer med opplæring i og bruk av digitale fortellinger. Publisert: 06.09.2012 Hentet fra Spesialpedagogikk 9/2012