Fagfellevurdert Læreres oppfatninger om å skrive seg til lesing med digital lydstøtte (STL+) Hvordan oppfatter lærere STL+ som pedagogisk metode for skriveopplæring i begynneropplæringen, og hvilke faktorer påvirker oppfatningene deres? Publisert: 18.03.2025 Hentet fra Nordic Journal of Literacy Research (Vol. 10) 1/2024
Kronikk Å fjerne nettbrett fra undervisningen fratar elever og lærere mange muligheter KRONIKK: Debatten om digitalisering i skolen må nyanseres, skriver skoleforsker. Publisert: 16.06.2022 Hentet fra forskning.no
Engelsk — Fagfellevurdert Bridging intersecting literacy practices in a 6th grade iPad classroom Denne artikkelen diskuterer ungdommers nye litterære praksiser med utgangspunkt i fritidsaktiviteter, og viser eksempler på hvordan denne praksisen gjennomsyrer klasserommet. Publisert: 25.05.2021 Hentet fra Nordic Journal of Literacy Research (Vol. 6) 3/2020