Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Digitalisering (1)
  • Høgskole og universitet (1)
  • Lesing og muntlig ferdighet (1)

Artikkelkilde

  • Nordic Journal of Digital Literacy (1)

Artikkelforfatter

  • Ana Karina de Oliveira Nascimento (1)
  • Michele Knobel (1)
Engelsk — Fagfellevurdert

What's to be learned? A Review of Sociocultural Digital Literacies Research within Pre-service Teacher Education

Denne artikkelen kartlegger nyere sosiokulturelle studier om digital kompetanse og lærerutdanning i ulike deler av verden. Forfatterne tar utgangspunkt i begrepet «new literacies», forstått som nye, differensierte måter å skape og dele mening om verden på, og som går utover det rent skriftlige. «Digital literacies» legger vekt på literacy-praksiser i den digitale verden.

Publisert: 01.06.2017 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 12) 3/2017
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo