Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (1)
  • Fagartikkel (1)

Artikkeltema

  • Digitalisering (2)
  • Læremidler (2)
  • Organisering (2)

Artikkelkilde

  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo (1)
  • Nordic Journal of Digital Literacy (1)

Artikkelforfatter

  • Birgitte Grydeland Pollen (1)
  • Morten Søby (1)
  • Stefan Vincent Strømnes (1)
Artikkel

Ny bokutgivelse gir svar: Lærere lærer av video

Systematisk bruk av video forbedrer ikke bare undervisningskvaliteten, men kan også endre måten lærere planlegger, gjennomfører og vurderer undervisningen sin på. – Dette er en bok mange har savnet, sier forskerne.

Publisert: 14.10.2024 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Fagartikkel

Læringsanalyse – tilbakeblikk og frampek

For å lykkes i arbeidet med læringsanalyse i norsk utdanning må det legges nasjonale politiske føringer på feltet. Hvis ikke vil teknologiselskapene forme utdanningen ut fra de kommersielle muligheter som skapes i et marked for læring der kunstig intelligens spiller en sentral rolle.

Publisert: 28.02.2024 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 18) 4/2023
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo