Artikkel Ny bokutgivelse gir svar: Lærere lærer av video Systematisk bruk av video forbedrer ikke bare undervisningskvaliteten, men kan også endre måten lærere planlegger, gjennomfører og vurderer undervisningen sin på. – Dette er en bok mange har savnet, sier forskerne. Publisert: 14.10.2024 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Omtale Læreren og ChatGPT Dataprogrammer som kan dikte, skape tekster og designe nye legemidler har på rekordtid blitt tilgjengelige for alle. Men hvordan skal lærere forholde seg til at kunstig intelligens brukes i klasserommet? Ny bok gir råd. Publisert: 02.02.2024 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Undervisning i teknologirike klasserom krever mer av læreren Teknologi og digitale læringsressurser gir stadig nye muligheter for læring. Men hvordan lede et klasserom fullt av teknologi? Publisert: 16.03.2021 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Kronikk Er lærerne rustet til å møte fremtiden? Året 2020 har vært et annerledes år og vi har tydelig sett hvordan samfunnsmessige forhold påvirker skolen. Som lærerutdannere ser vi en lærerrolle i endring. Et sentralt spørsmål er derfor hvordan vi kan bidra til at fremtidens lærere blir godt nok rustet til den hybride skolehverdagen som vil prege arbeidshverdagen i lang tid framover. Publisert: 28.09.2020 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo