Blogg Nye undersøkelser av hvordan skolestenging påvirket elevenes læring Det er estimert at rundt 1.5 milliarder barn og unge i april opplevde skolestenging og mistet ansikt-til-ansikt kontakt med lærere og medelever. Nå har de første undersøkelsene av skolestening og konsekvenser for elevenes læring blitt publisert. Publisert: 03.12.2020 Hentet fra Læringsbloggen
Blogg Seks gode grunner til å lese (og gjøre) Cochrane/Campbell systematiske oversikter Oversikter som systematiserer forskning blir stadig viktigere. Publisert: 28.09.2017 Hentet fra Læringsbloggen
Blogg Effektstudier i utdanning: Fem forskningsfeller - Fem faktorer bør adresseres for å få pålitelig kunnskap om effekten av et tiltak i barnehage og skole. Publisert: 08.09.2017 Hentet fra Læringsbloggen
Blogg Kan vi stole på forskning om utdanning? Det er urovekkende at debatten om replikasjon har vært nærmest fraværende innenfor utdanningsfeltet. Publisert: 28.03.2016 Hentet fra Læringsbloggen
Blogg Å vurdere kvalitet på forskning: Se opp for de trøblete tre - Hva er viktig for å avgjøre om en undersøkelse er god eller dårlig? Publisert: 26.02.2016 Hentet fra Læringsbloggen
Blogg Når bør du være skeptisk til et tiltak for barn med lærevansker? Alt i alt er det dessverre grunn til å være skeptisk til mange tiltak, spesielt kommersielle tiltak, som hevdes å hjelpe mot ulike lærevansker. Publisert: 05.02.2016 Hentet fra Læringsbloggen