Fagfellevurdert Engelsk som tredjespråk: Har lærere kompetanse til å støtte flerspråklighet? - I hvilken grad føler engelsklærere i Norge seg forberedt på å undervise i flerkulturelle og flerspråklige klasserom? Publisert: 15.02.2016 Hentet fra Acta Didactica 1/2016
Fagfellevurdert Tidlig fremmedspråkundervisning på barneskolen – et nødvendig grunnlag for en god nok språkkompetanse i framtiden Hvilke utfordringer og muligheter ligger i tidlig fremmedspråkundervisning – og hva bør en mulig fremtidig struktur inneholde? Publisert: 25.10.2015 Hentet fra Acta Didactica (Vol 8) 2/2014
Fagfellevurdert Hvordan kan teknologi skape nye undervisnings- og læringsmåter i fremmedspråksundervisningen fram mot 2030? - Læreren spiller en nøkkelrolle i utviklingen av nye undervisnings- og læringsmåter, og det er først når læreren integrerer teknologien i sin undervisning at nye praksiser oppstår. Publisert: 23.10.2015 Hentet fra Acta Didactica Vol 8 nr. 2/2014
Fagfellevurdert Språkfagenes fremtid i et organisasjonsteoretisk perspektiv. Er det liv laga for fremmedspråk? Alle er enige om viktigheten av fremmedspråkundervisning, men dette gjenspeiles ikke i konkrete tiltak eller reformer i skolen. Fremmedspråk er fortsatt et ikke-obligatorisk fag og undervisningen kommer i gang for seint. Publisert: 15.08.2014 Hentet fra Acta Didactica 2/2014