Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (2)

Artikkeltema

  • Høgskole og universitet (2)
  • Videreutdanning og kompetanseutvikling (2)
  • Arbeidsvilkår (1)
  • Forskning og metode (1)
  • Organisering (1)

Artikkelkilde

  • Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (2)

Artikkelforfatter

  • Katja Hakel (1)
  • Marthe Lønnum (1)
  • Stig Eriksen (1)
  • Trude Kringstad (1)
  • Yngve Troye Nordkvelle (1)
Fagfellevurdert

Annerledes og likeverdig: førstelektorstillingens skjebne under akademias konvensjoner

Hvilket kunnskapsregime kommer til uttrykk i søknader og komitévurderinger for opprykk eller stilling til førstelektor, og hvilke implikasjoner har dette for utformingen av framtidige kriterier i denne karrierestigen?

Publisert: 04.12.2024 Hentet fra Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (Vol. 18) 1/2024
Fagfellevurdert

Hvilke forhold påvirker lærerspesialistens arbeid? En nærstudie av 25 logger skrevet av lærere på videreutdanning for lærerspesialister i norsk

Hvilke forutsetninger bør være til stede for at lærerspesialistene skal kunne fungere som bidragsytere i skolebasert kompetanseutvikling?

Publisert: 09.12.2021 Hentet fra Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (Vol. 15) 2/2021
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo