Artikkel Oversikt over nordisk forskning om inkludering i skolen viser stor variasjon En systematisk kartlegging av nordisk forskning på inkludering av elever med særskilte behov, utarbeidet av Kunnskapssenter for utdanning (KSU) og Læringsmiljøsenteret, viser flere områder med forbedringspotensial. Publisert: 05.06.2023 Hentet fra Kunnskapssenter for utdanning, Læringsmiljøsenteret
Artikkel Skandinavisk barnehageforskning: Flere publikasjoner, høyere kvalitet og mer fra Norge I tillegg er det nå flere forskere som bruker kvantitativ metode og flere studier med fokus på de yngste barna. Det viser den ferske rapporten om empirisk barnehageforskning for de skandinaviske landene i 2020, som KSU har vært ansvarlig for. Publisert: 09.02.2023 Hentet fra Kunnskapssenter for utdanning
Artikkel Lærerutdanning i Norden - Hva forskes det på? Hva slags forskning er gjort på lærerutdanning i Norden? Hva finner vi av likheter og forskjeller mellom landene? Svarene kommer snart. Publisert: 16.08.2022 Hentet fra Kunnskapssenter for utdanning
Forskningsnotat Korleis kan ein trygge nyutdanna lærarar i klasseleiing? Lærarar som er gode på klasseleiing stressar mindre. Utviklingsprogram som skal gjere ferske lærarar trygge i klasserommet bør vare over tid og ta utgangspunkt i læraren sin eigen praksis, viser internasjonal forsking. Publisert: 25.05.2022 Hentet fra Kunnskapssenter for utdanning