Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Barnehage (2)
  • Demokrati og medvirkning (2)
  • Forskning og metode (2)
  • Internasjonal forskning (2)
  • Samspill og relasjoner (1)

Artikkelkilde

  • Høgskulen på Vestlandet (1)
  • Nordic Journal of Comparative and International Education (1)

Artikkelforfatter

  • Annica Källebo (1)
  • Elise Løvereide (1)
Engelsk — Fagfellevurdert

Exploring Child Standpoint Theory in Early Childhood Education: A Pathway for Cross-Cultural Comparisons

Denne empiriske studien i Bangladesh utforsker potensialet som barns standpunktteori har i å konstruere og rekonstruere barnet i barnehagen og teoriens rolle i å legge til rette for tverrkulturelle sammenlikninger i og av barnehagesystemer.

Publisert: 08.05.2025 Hentet fra Nordic Journal of Comparative and International Education (Vol. 8) 3/2024
Artikkel

Det kinesiske barnehagetilsette oppfatta som å vise gode forbilde, oppfatta norske barnehagetilsette som elitistisk

I den norske barnehagen hang dei opp alle borna sine teikningar, mens i den kinesiske barnehagen var det gjerne berre dei mest eksemplariske teikningane som fekk plass.

Publisert: 14.09.2021 Hentet fra Høgskulen på Vestlandet
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo