Fagartikkel Lærermobbing må debatteres og snakkes åpent om Bare på den måten kan vi forebygge at dette skjer overfor stadig nye elever. Publisert: 01.12.2021 Hentet fra Utdanning og Utdanningsnytt.no
Fagartikkel Lærere som mobber elever Denne artikkelen bygger på en kvalitativ undersøkelse der seks grunnskoleelever har beskrevet sitt møte med lærere som de opplevde krenket og mobbet dem. Flere av dem ble i tillegg også mobbet av medelever. Publisert: 08.11.2021 Hentet fra Spesialpedagogikk 3/2020
Fagartikkel Læraren som rollemodell Læraren har stor påverkingskraft gjennom sin veremåte. Samvær med læraren medfører såleis både modell-læring og normativ læring for elevane. Arbeidet med psykisk helsefremming i skulen må ta dette som utgangspunkt. Publisert: 01.03.2018 Hentet fra Bedre skole 1/2018
Fagartikkel Krise- og traumehåndtering i skolen Kriser og traumer påvirker elever og deres forutsetninger for å lære på skolen. Denne artikkelen handler om hvordan skolen kan omskape kriser og traumer til pedagogiske muligheter der både elever og pedagoger kan oppleve mestring. Publisert: 30.05.2013 Hentet fra Spesialpedagogikk 4/2013