Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (2)

Artikkeltema

  • Kognitive vansker (2)
  • Samspill og relasjoner (2)
  • Spesialundervisning (2)
  • Demokrati og medvirkning (1)
  • Faglig og administrativt støttesystem (1)
  • Pedagogiske program (1)
  • Rådgivingstjeneste (1)

Artikkelkilde

  • Spesialpedagogikk (2)

Artikkelforfatter

  • Anne-Berit Løkås (1)
  • Beate Heide (1)
  • Hallvard Håstein (1)
Fagartikkel

SMTTE-modellen – et redskap for spesialpedagogisk praksis

Denne artikkelen gir en beskrivelse av SMTTE-modellen. Forkortelsen SMTTE er bygget opp av forbokstavene i de fem elementene som utgjør modellen: Sammenheng, Mål, Tegn, Tiltak og Evaluering. Erfaring viser at modellen kan egne seg godt i spesialpedagogisk virksomhet.

Publisert: 09.12.2021 Hentet fra Spesialpedagogikk 3/2021
Fagartikkel

Barnets stemme i PP-tjenestens sakkyndighetsarbeid

Forskning og erfaring viser at PPT samarbeider med både skole og elevens foresatte når de utarbeider en sakkyndig vurdering, men at de i liten grad inviterer med eleven selv. Med utgangspunkt i lovverket og pedagogisk praksis drøfter artikkelforfatterne her hva som kan være grunnen til dette.

Publisert: 28.05.2021 Hentet fra Spesialpedagogikk 1/2020
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo