Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (3)
  • Artikkel (1)

Artikkeltema

  • Høgskole og universitet (4)
  • Kroppsøving og fysisk aktivitet (4)
  • Forskning og metode (3)
  • Alternativ pedagogikk (2)
  • Lærerutdanning (2)
  • Religion/etikk/filosofi (2)
  • Fysisk helse (1)
  • Internasjonal forskning (1)
  • Klasseledelse (1)
  • Ledelse (1)
  • Samspill og relasjoner (1)
  • Valgfag (1)

Artikkelkilde

  • Acta Didactica (1)
  • Forskning og Forandring (1)
  • Journal for Research in Arts and Sports Education - JASEd (1)
  • NTNU (1)

Artikkelforfatter

  • André Horgen (1)
  • Idun Haugan (1)
  • Karen Bauer (1)
  • Sindre M. Dyrstad (1)
  • Åge Vigane (1)
Fagfellevurdert

«Det var som en espresso» – erfaringer med undervisning i bevegelse i høyere utdanning

Hvordan er det mulig å gjennomføre en del av undervisningen i bevegelse, og hvordan opplever studenter undervisningen med innlagte bevegelsessekvenser?

Publisert: 03.12.2024 Hentet fra Forskning og Forandring (Vol. 7) 2/2024
Artikkel

Tok i bruk 2000 år gammel undervisningsmetode

«Det var som en espresso», var en av tilbakemeldingene fra studenter som var med i et forskningsprosjekt om gåturer lagt inn i undervisningen.

Publisert: 24.10.2024 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Engelsk — Fagfellevurdert

Learning leadership in outdoor education: Effects of feedback

Et av hovedmålene med friluftslivsfag i høyere utdanning er å utdanne kompetente ledere. En måte å oppnå dette på, er ved å hjelpe studenter til å utvikle selvledelse og autonomi.

Publisert: 04.04.2022 Hentet fra Journal for Research in Arts and Sports Education - JASEd (Vol. 6) 1/2022
Fagfellevurdert

Educational expeditions - et norsk perspektiv

Opplever norske bachelorstudenter i friluftsliv at de lærer noe om seg selv og sine egenskaper som ledere under under lange ferder i vinterfjellet?

Publisert: 10.06.2015 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 9) 1/2015
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo