Fagartikkel Fra faglitteratur til Facebook − lærerprofesjonens kunnskapskilder i endring De siste årene er det kommet en rekke nye kunnskapskilder rettet mot lærere: podkaster, webinarer, kompetansepakker og nettsider. Spørsmålet er om disse er i ferd med å overta for den tradisjonelle faglitteraturen. Publisert: 04.01.2023 Hentet fra Bedre skole 3/2022
Artikkel Med GrunnDig-rapporten har Norge et solid kunnskapsgrunnlag om digitalisering i skolen En milepæl er nådd innen norsk utdanningsforskning når GrunnDig-prosjektet nå kommer med sin sluttrapport. Publisert: 03.01.2023 Hentet fra Kunnskapssenter for utdanning
Fagfellevurdert Pedagogikkens relevans i den digitale tilstand Vi trenger å utvikle kritisk teori som makter å problematisere dynamikken i den digitale tilstanden vi lever i. Publisert: 13.10.2022 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk (Vol. 8) 2022
Artikkel Tradisjonell bruk av teknologi i klasserommet Både tilgangen på digitale verktøy i skolen og ambisjonene om å bruke dem på nye måter er store, men bruken i undervisningen er fortsatt preget av at informasjon overføres til elevene på en relativt tradisjonell måte, viser ny klasseromsforskning. Publisert: 25.03.2021 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo