Fagartikkel Fra faglitteratur til Facebook − lærerprofesjonens kunnskapskilder i endring De siste årene er det kommet en rekke nye kunnskapskilder rettet mot lærere: podkaster, webinarer, kompetansepakker og nettsider. Spørsmålet er om disse er i ferd med å overta for den tradisjonelle faglitteraturen. Publisert: 04.01.2023 Hentet fra Bedre skole 3/2022
Fagartikkel Hvordan yrkesretting og relevans praktiseres i fellesfagene En utredning viser at de fleste lærere bruker et annet repertoar av arbeidsmetoder når de underviser fellesfagklasser i yrkesfag enn det de bruker i studiespesialiserende klasser. Yrkesretting kan øke gjennomføringsgraden når en dyktig lærer klarer å gjøre undervisningen relevant. Men med mislykkede forsøk på yrkesretting risikerer man bare å gjøre vondt verre for de svakeste elevene. Publisert: 01.12.2016 Hentet fra Bedre skole 4/2016