Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (3)

Artikkeltema

  • Lek (3)
  • Læreplaner (3)
  • Barnehage (2)
  • Samspill og relasjoner (2)
  • Barnetrinn (1)
  • Forskning og metode (1)
  • Oppvekst og levekår (1)
  • Overgangsfaser (1)

Artikkelkilde

  • Første steg (2)
  • Bedre skole (1)

Artikkelforfatter

  • Anne Schjelderup (1)
  • Karen I. Draugsvoll (1)
  • Petter Ruenes Jensen (1)
Fagartikkel

Lek i skolen – en bedre måte å lære på

Vi har utfordringer i norske skoler, både med faglige resultater, tilfeller av vold og psykisk helse. Kan noe av forklaringen være for dårlige rammevilkår for de yngste elevene?

Publisert: 24.02.2025 Hentet fra Bedre skole 3/2024
Fagartikkel

Læring i barnehagen – er det så nytt?

Når vi diskuterer leik og læring i barnehagen, er ikkje diskusjonen så ny som vi trur.

Publisert: 28.03.2023 Hentet fra Første steg 4/2022
Fagartikkel

Ta glede og humor på fullt alvor

Barn skal ifølge rammeplanen få oppleve glede og humor gjennom leken. Det kan gjøres ved spillopper, vitser, ordspill og kroppslig lek.

Publisert: 08.09.2021 Hentet fra Første steg 4/2020
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo