Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (5)
  • Omtale (1)

Artikkeltema

  • Høgskole og universitet (6)
  • Lærerutdanning (6)
  • Forskning og metode (3)
  • Ny som lærer (1)
  • Organisering (1)
  • Overgangsfaser (1)
  • Psykisk helse (1)
  • Skoleutvikling (1)

Artikkelkilde

  • OsloMet - storbyuniversitetet (6)

Artikkelforfatter

  • Anniken Fleisje (1)
  • Elise Koppang Frøjd (1)
  • Ida Vikseen Larsen (1)
  • Kari Aamli (1)
  • Nina Alnes Haslie (1)
  • Siv Tonje Sperati Håkensen (1)
Artikkel

– Lærerutdanningen må ta studentenes emosjoner på alvor

Hvis studentene lærer å forholde seg til emosjoner, kan det bidra til at flere forblir i læreryrket, mener førsteamanuensis Mette Helleve.

Publisert: 12.12.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel

Bør lærarstudentar oppmodast til å dra på utveksling?

Det er krevjande å få til gode utanlandsopphald for lærarstudentar. Kan andre former for internasjonalisering vera meir verdifullt?

Publisert: 01.12.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel

Uklar nytte av bachelor- og masteroppgaver i lærerutdanningene

Tilrettelegging for lærerstudentenes datainnsamling krever mye av skolene, men det finnes få rutiner for å dele og formidle resultatene, er et av funnene i ny rapport.

Publisert: 03.01.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel

Dette må fremtidens lærere kunne

Godt faglig innhold på lærerutdanningen er ikke nok for å utdanne profesjonelle lærere.

Publisert: 18.11.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel

Hva skal til for å ta en doktorgrad?

At stipendiatene skal bli ferdige på tiden fremmes stadig oftere som et krav. – De som utdanner stipendiater må gjøre noe annerledes hvis dagens stipendiater skal fullføre, sier professor.

Publisert: 12.02.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale

- Mer enn kunnskapsskole

Seniorer har samlet sine erfaringer og skrevet en ny bok for de som er interessert i eller jobber med lærerutdanning.

Publisert: 17.06.2015 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo