Artikkel Mange elever kan ikke bruke verktøy Mange elever vet ikke hva en høvel er, og enda færre kan bruke den. Manglende kompetanse blant lærerne, for store klasser og lite penger har ført til at færre lærer tresløyd. Publisert: 20.11.2024 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Læreren spiller en viktig rolle i å bruke kunst og kultur som verktøy for elevenes læring Kunst- og kulturopplevelser i skolen i regi av eksterne er ikke nødvendigvis i tråd med læreplanen. Et eget forskningsprosjekt har sett på hvordan læreren kan bli en brobygger mellom kunsten og elevene, så opplevelsene kan brukes som verktøy for å lære. Publisert: 27.08.2024 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Artikkel Millioner til forskning på musikklærerutdanning Gjennom Erasmus+, EU sitt utdanningsprogram og prosjektet TEAM, «Teacher Education Academy for Music», har musikklærerutdanningen ved Nord universitet fått tildelt i underkant av 2,5 millioner kroner. Publisert: 12.06.2023 Hentet fra Nord Universitet
Artikkel Lærarstudentar med kulturelle skulesekkar Den kulturelle skolesekken (DKS) har vorte ein del av studiet for lærarstudentar på Notodden. Fire DKS-produksjonar skal innom campus i skuleåret 2022/2023. Publisert: 18.11.2022 Hentet fra Universitetet i Sørøst-Norge (USN)
Artikkel Hva er musikk godt for? De ønsker å utfordre stereotype oppfatninger og øke refleksjonen rundt musikkens antatte virkninger. Publisert: 04.10.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet