Engelsk — Fagfellevurdert Professional digital competence in strategy and management: A case study of three teacher education programs in Norway Målet med denne artikkelen er å beskrive hvordan profesjonsfaglig digital kompetanse blir forstått og implementert på ledernivå i lærerutdanningene ved tre institusjoner. Publisert: 02.06.2022 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 17) 1/2022
Engelsk — Fagfellevurdert Professional digital competence in initial teacher education: An examination of differences in two cohorts of pre-service teachers De mange nye mulighetene og utfordrende sideeffektene av økt digitalisering, gjør at lærerutdannere ved høyere utdanningsinstitusjoner må være digitalt kompetente. Publisert: 19.05.2022 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 17) 1/2022
Engelsk — Fagfellevurdert Tablets as a digital tool in supervision of student teachers’ practical training Prosjektet «Tablets in Practicum Supervision» har fulgt nettbrett brukt i veiledningsprosessen under lærerutdanningen. Og funnene er svært positive. Publisert: 01.10.2016 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 11) 4/2016