Fagartikkel Utdanner vi fortsatt uskikkede lærere? Utdanning av fremtidige lærere er et stort samfunnsansvar, og lærerutdanningene må kunne gå god for kompetansen hos de kandidatene som uteksamineres. Et viktig bidrag til å sikre kompetansen hos fremtidens lærere er skikkethetsvurderingen. Publisert: 26.04.2024 Hentet fra Bedre skole 3/2022
Fagartikkel Samskapt utviklingsarbeid i skolen – om relevans i grunnskolelærermasteren Et argument da man innførte masterutdanning for grunnskolelærere, var at alle lærere skulle få kompetanse i å kunne drive utviklingsarbeid innenfor eget yrke. Men en forutsetning for å få dette til er at studentene skjønner hvilke behov skolen har. Publisert: 04.05.2023 Hentet fra Bedre skole 4/2022
Fagartikkel Kan vi få fleire mannlege barnehagestudentar til å slutte å slutte? Det er fullt mogleg å redusere fråfall av menn frå barnehagelærarstudiet ved hjelp av relativt enkle tiltak. Publisert: 31.10.2022 Hentet fra Første steg 2/2022