Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (3)

Artikkeltema

  • Arbeidsvilkår (3)
  • Ledelse (3)
  • Forskning og metode (1)
  • Kontroll og tilsyn (1)
  • Organisering (1)
  • Profesjonsetikk (1)

Artikkelkilde

  • NTNU (1)
  • OsloMet - storbyuniversitetet (1)
  • Universitetet i Agder (1)

Artikkelforfatter

  • Elise Koppang Frøjd (1)
  • Magnus Nødland Skogedal (1)
Artikkel

Hva bruker lærere 25 sparte minutter på? Akkurat det de skal

Ni hundre lærere fikk automatisert en oppgave som sparte hver av dem 25 minutter. Men å følge opp hva lærerne brukte den sparte tiden på viste seg å være vanskelig - og unødvendig.

Publisert: 12.04.2021 Hentet fra Universitetet i Agder
Artikkel

Hvorfor er det viktig at lærere og andre profesjoner skal kunne ytre seg fritt?

Lærere, leger og andre profesjoner opplever at de ikke kan ytre seg fritt om egne arbeidsforhold. Hva skjer med styringen av profesjonene og i hvilken grad tør man å uttale seg overfor makten i dagens norske arbeidsliv?

Publisert: 04.05.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel

– Lærere som samarbeider gir bedre skoler

– Antall timer lærerne tilbringer på skolen er ikke avgjørende, men hvordan de bruker tiden de har i fellesskap, sier skoleforskere.

Publisert: 03.04.2014 Hentet fra NTNU
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo