Fagfellevurdert Lek med håndbrekket på: en studie av lekens møte med målstyrt læringsaktivitet i første klasse Leken kan på paradoksalt vis, gjennom sitt flertydige vesen, både flyte med, støtte opp om og utfordre undervisningens mål og innhold. Publisert: 17.12.2024 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk (Vol. 10) 5/2024
Artikkel Evalueringen av seksårsreformen: Slik kan skolen bli bedre for de yngste elevene Forskerne foreslår flere pedagoger, rom som gjør det mulig å leke inne, og mer høytlesning. Publisert: 27.09.2024 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel – Et skrikende behov for mer lek inn i småskolen Mange skoler har sett skoleleie elever allerede i 2. klasse. – Løsningen kan være å se mot barnehagen for å skape en mer naturlig overgang til skolen, mener forsker. Publisert: 18.09.2024 Hentet fra Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger
Podcast Lærerrommet: Slik bruker du humor i barnehagen! Hvorfor er tull og tøys så viktig for de minste, og hvordan kan de voksne bruke humor som pedagogisk verktøy i barnehagen? Svaret får du i denne episoden av Utdanningsforbundets podcast Lærerrommet. Publisert: 17.09.2024 Hentet fra Utdanningsforbundet
Podcast Lærerrommet: Hvordan får vi en mer lekende skolestart? I Tønsberg kommune innfører de nå et prøveprosjekt ved fire skoler der førsteklassingene skal få leke mye mer enn før. Hør hvordan de skal få til det i denne podkasten. Publisert: 13.09.2024 Hentet fra Utdanningsforbundet
Omtale Kreativitet i skolen Lærere får tips til hvordan skolen kan bli mindre kjedelig. Publisert: 31.01.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Fagartikkel Mind the gap! Kroppsøvingsfaget – mellom ideologi og virkelighet Vi trenger gymlærere som brenner for idretten og formidler gode tekniske øvingsbilder, men dette er ikke tilstrekkelig. En kroppsøvingslærer må samtidig kunne ta et oppgjør med fagets instrumentelle idrettspraksis og dreie faget mot en mer helhetlig faglig og pedagogisk danningstenkning. Publisert: 09.01.2018 Hentet fra Bedre skole 4/2017