Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Blogg (1)
  • Podcast (1)

Artikkeltema

  • Kognitive vansker (2)
  • Lese- og skrivevansker (2)
  • Utviklingsforstyrrelser (2)
  • Motivasjon (1)
  • Psykisk helse (1)

Artikkelkilde

  • Læringsbloggen (1)
  • SpedAims – Senter for spesialpedagogisk forskning og inkludering (1)

Artikkelforfatter

  • Monica Melby-Lervåg (1)
Podcast

Podkast: Hvordan sikre en god skolestart for barn med spesialpedagogiske behov?

Første skoledag er like rundt hjørnet, og tusenvis av håpefulle førsteklassinger skal ta steget inn i en ny hverdag. Hvordan kan vi gjøre denne overgangen best mulig for barn med behov for spesialpedagogisk støtte?

Publisert: 23.08.2022 Hentet fra SpedAims – Senter for spesialpedagogisk forskning og inkludering
Blogg

Skyldes dysleksi unormal utvikling av hjernen?

Dysleksi blir ofte betegnet som en nevrobiologisk utviklingsforstyrrelse eller på engelsk “neurodevelopmental disorder”. Noen kaller det til og med en nevrologisk forstyrrelse. Men er dette egentlig riktig?

Publisert: 20.04.2018 Hentet fra Læringsbloggen
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo