Fagfellevurdert Kanontekster i norskundervisningen – fra skjult til dynamisk kanon Den metaforiske formuleringen «skjult kanon» ser ut til å ha fått status som en etablert sannhet uten at det er blitt stilt spørsmål om hvilke implikasjoner «det skjulte» kan ha, og hva det faktisk innebærer. Publisert: 30.01.2024 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Vol. 8/2022
Engelsk — Fagfellevurdert Critical literacy and digital stock images. The interests of the uninteresting images Hvordan og hvorfor kan kommersielle digitale bildebanker være egnede ressurser for kritisk literacy-arbeid? Publisert: 03.01.2024 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 18) 3/2023
Fagfellevurdert Oppgaver som medierende betingelser for læring og danning – erfaringer fra et bachelorstudium i pedagogikk I dag er det nærmest en selvfølge å be studenter om å gjøre obligatoriske oppgaver underveis i et studieløp. Likevel er det forsket lite på hvordan studentene erfarer å arbeide med denne typen oppgaver. Publisert: 11.06.2021 Hentet fra Uniped (Vol. 44) 1/2021