Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (2)

Artikkeltema

  • Høgskole og universitet (2)
  • Lesing og muntlig ferdighet (2)
  • Læremidler (1)
  • Norsk som andrespråk (1)
  • Skriving (1)

Artikkelkilde

  • Uniped (2)

Artikkelforfatter

  • Elisabeth Hovdhaugen (1)
  • Kari Mari Jonsmoen (1)
  • Kirsten Sivesind (1)
Fagfellevurdert

Oppgaver som medierende betingelser for læring og danning – erfaringer fra et bachelorstudium i pedagogikk

I dag er det nærmest en selvfølge å be studenter om å gjøre obligatoriske oppgaver underveis i et studieløp. Likevel er det forsket lite på hvordan studentene erfarer å arbeide med denne typen oppgaver.

Publisert: 11.06.2021 Hentet fra Uniped (Vol. 44) 1/2021
Fagfellevurdert

Samtaler som stimulerer til språkutvikling. En studie av språkmakkertilbudet ved OsloMet – storbyuniversitetet

I 2018–2020 prøvde OsloMet – storbyuniversitetet ut et språkmakkertilbud for studenter med et annet førstespråk enn norsk. Tilbudet har som mål å fremme andrespråkstudentenes ferdigheter i norsk og dermed stimulere til økt læringsutbytte, likeverd og forståelse blant studentene.

Publisert: 11.06.2021 Hentet fra Uniped (Vol. 44) 1/2021
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo