Artikkel Forsker gir de syriske flyktningbarna en stemme Dima Mohamad var grunnskolelærer da hun måtte forlate Syria. I dag forsker hun på hvordan innvandrerbarn opplever skolen i Norge. Publisert: 23.10.2024 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Foreldresamarbeid gir bedre språkutvikling Samarbeid mellom hjem og barnehage er spesielt viktig for språkutviklingen til flerspråklige barn. Forskere har studert samarbeidet i 56 barnehager. Publisert: 22.10.2024 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Noreg kontra Hellas: Kor godt førebur dei lærarstudentane på mangfald i klasseromma? Det språklege, kulturelle og religiøse mangfaldet i klasserommet blir stadig større. Alle elevar har rett til ei tilpassa undervisning. Er dei kommande lærarane rusta til å møte desse elevane? Publisert: 11.02.2022 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo