Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Forskning og metode (2)
  • Lærerutdanning (2)
  • Mangfold og integrering (2)
  • Tilpasset opplæring (2)
  • Høgskole og universitet (1)

Artikkelkilde

  • Acta Didactica (1)
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo (1)

Artikkelforfatter

  • Britt Oda Fosse (1)
  • Janne Thoralvsdatter Schele (1)
  • Magnus Heie (1)
Artikkel

Noreg kontra Hellas: Kor godt førebur dei lærarstudentane på mangfald i klasseromma?

Det språklege, kulturelle og religiøse mangfaldet i klasserommet blir stadig større. Alle elevar har rett til ei tilpassa undervisning. Er dei kommande lærarane rusta til å møte desse elevane?

Publisert: 11.02.2022 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Engelsk — Fagfellevurdert

Preparing student teachers to teach in diverse classrooms: A comparative case study of two teacher education programmes

Forskning indikerer at lærerutdanningene ikke gir studentene tilstrekkelige kvalifikasjoner for å undervise i et mangfoldig klasserom.

Publisert: 24.01.2022 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 15) 3/2021
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo