Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (26)
  • Blogg (8)
  • Fagartikkel (4)
  • Podcast (3)
  • Video (1)

Artikkeltema

  • Mobbing (42)
  • Psykisk helse (7)
  • Oppvekst og levekår (6)
  • Barnehage (5)
  • Samspill og relasjoner (5)
  • Atferd (3)
  • Kontroll og tilsyn (3)
  • Mangfold og integrering (3)
  • Barnetrinn (2)
  • Digitalisering (2)
  • Forskning og metode (2)
  • Klasseledelse (2)
  • Studieforberedende (2)
  • Ungdomstrinn (2)
  • Yrkesfag/Lærlingeordning (2)
  • Ledelse (1)
  • Organisering (1)
  • Profesjonsetikk (1)
  • Samarbeid med hjemmet (1)
  • Skolevegring (1)

Artikkelkilde

  • Læringsmiljøsenteret (42)

Artikkelforfatter

  • Maria Gilje Strand (7)
  • Alexandra Halsan (4)
  • Kari Stamland Gusfre (3)
  • Marit Oddvarsdotter Øvregård (3)
  • Ina Midttveit (2)
  • Thormod Idsøe (2)
  • Tove Flack (2)
  • Elin Nesvoll Vangsnes (1)
  • Ella Maria Cosmovici Idsøe (1)
  • Grete Sørensen Vaaland (1)
  • Ida Gudjonsson (1)
  • Karoline Reilstad (1)
  • Kristin Vestrheim Cranner (1)
  • Lars Edvin Bru (1)
  • Lene Vestad (1)
  • Nina Grini (1)
  • Sigrun Karin Ertesvåg (1)
  • Silje Stangeland (1)
  • Stine Sævik (1)
  • Svein Erik Nergaard (1)
Fagartikkel

Emosjonelle vansker - Hva kan voksne i skolen gjøre for elever med emosjonelle vansker forårsaket av negative livshendelser?

Hva er emosjonelle vansker, og hva kan pedagoger og andre voksne i skolen gjøre for barn med disse utfordringene?

Publisert: 23.11.2013 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Artikkel

Mobbing i barnehagen - hva kan foreldre og ansatte gjøre?

Når små barn prøver seg ut i en sosial verden er de er umodne og uerfarne i forhold til hvordan de skal ta kontakt og tilpasse seg. Noen utvikler hensiktsmessige og gode strategier mens andre får problemer i kommunikasjon og samspill.

Publisert: 22.10.2013 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo