Fagartikkel Nye takter for friluftsliv og dans i kroppsøving Lærere, elever og forskere har sammen arbeidet med å realisere dans og friluftsliv som en prioritert del av kroppsøvingsfaget i videregående skole. Publisert: 07.03.2025 Hentet fra Bedre skole 3/2024
Fagartikkel Rike oppgaver – rike muligheter Rike oppgaver kan gi økt læringsutbytte, og er i tråd med intensjonene i læreplanen. Sju kjennetegn ved rike oppgaver presenteres her − et godt utgangspunkt når rike oppgaver skal lages. Publisert: 05.02.2024 Hentet fra Bedre skole 2/2023
Fagartikkel Nysgjerrighet – en mangelvare i ungdomsskolen Læreplanens kompetansemål og skolens vurderingsformer har befestet en undervisningskultur som gir lite rom for nysgjerrighet og undring. Dermed forsvinner også elevenes læringsglede. Publisert: 19.01.2024 Hentet fra Bedre skole 3/2023
Fagartikkel Ballspillundervisning i kroppsøving Mange elever elsker ballspill, mens noen fagpersoner mener dette tar altfor stor plass i undervisningen. Så hvilken rolle bør ballspillene egentlig ha i kroppsøvingsfaget etter den nye læreplanen? Publisert: 16.03.2023 Hentet fra Bedre skole 2/2022