Blogg Skoleeksempel på praksisnær forskning Altfor mange ferske lærere slutter i jobben. Praksisnær, profesjonsrettet og behovsidentifisert forskning vil gjøre overgangen fra lærerstudent til lærer mer bærekraftig. Publisert: 11.03.2022 Hentet fra Universitetet i Sørøst-Norge (USN)
Blogg Kampen mot konkurranse i skolen Kan en konkurransebasert skole være positivt for læring? Publisert: 06.01.2022 Hentet fra forskning.no
Blogg Et forsvar for det uperfekte Rundt påske stiftet jeg bekjentskap med begrepet sherpaforeldre. Ett nytt tilskudd i en lang rekke økenavn på foreldre som vaker rundt i den norske offentligheten. Hvem trenger egentlig flere slike? Publisert: 15.05.2019 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Blogg Inkluderende felleskap – «Education that fits» I 2015 hørte Nina Grini et foredrag som inspirerte henne til å blogge. Nylig hørte hun professor David Mitchell på nytt i forbindelse med presentasjonen av rapporten Inkluderende fellesskap for barn og unge. Det resulterte i enda en bloggpost. Publisert: 10.05.2018 Hentet fra Læringsmiljøsenteret