Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Kronikk (3)

Artikkeltema

  • Muntlig språk (3)
  • Barnehage (1)
  • Forskning og metode (1)
  • Lesing og muntlig ferdighet (1)
  • Norsk (1)
  • Oppvekst og levekår (1)
  • Samspill og relasjoner (1)
  • Skriving (1)
  • Tester og kartlegging (1)

Artikkelkilde

  • Lesesenteret (1)
  • Universitetet i Agder (1)
  • forskning.no (1)

Artikkelforfatter

  • Magnhild Selås (1)
  • Rolf Magnus Grung (1)
Kronikk

Derfor bør du unngå å stille et barn det samme spørsmålet flere ganger

KRONIKK: Barn som blir stilt et gjentakende spørsmål, vil med stor sannsynlighet endre svaret fra gang til gang.

Publisert: 05.11.2024 Hentet fra forskning.no
Kronikk

Ny språklov styrkjer norsken og innbyr til dugnad for språket

Engelsk vinn stadig meir innpass, men ei ny språklov slår fast at norsk skal vere det samfunnsberande språket her i landet.

Publisert: 08.03.2022 Hentet fra Universitetet i Agder
Kronikk

Kartlegging eller ikke kartlegging, er det dét som er spørsmålet?

Å kartlegge språket til barnehagebarn, må ikke sammenlignes med testingen som skjer i skolen. Det er et sidespor og skaper unødig usikkerhet hos pedagoger og foreldre, skriver doktorgradsstudent Elisabeth Brekke Stangeland ved Lesesenteret.

Publisert: 14.03.2017 Hentet fra Lesesenteret
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo