Fagfellevurdert Gjøre det beste ut av det: Norsklæreres fagkonstruksjoner i grunnskole for voksne Denne artikkelen dreier seg om hvordan lærerne konstruerer sin versjon av norskfaget innenfor den særskilte undervisningskonteksten de arbeider i. Hvilke emner skal prioriteres, hva slags tekster og arbeidsmåter? Publisert: 24.05.2023 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 17) 1/2023
Engelsk — Fagfellevurdert Upper Secondary Teachers’ Experiences Promoting Belonging and Engagement in Culturally Diverse Classrooms Hvilke erfaringer har lærere med å fremme tilhørighet og engasjement i flerkulturelle klasser i videregående skole? Publisert: 21.01.2022 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 15) 2/2021
Fagfellevurdert Vilje, men manglende handlingskraft - skolelederes forståelse av tospråklige faglæreres plass i skolens læringsfellesskap Det er mye som tyder på at både skoleeier og skoleledere kan utnytte ressursene til tospråklig fagopplæring langt bedre dersom dette arbeidet gis større prioritet i kommunen og på skolene. Publisert: 10.06.2017 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 11) 2/2017
Fagfellevurdert Engelsk som tredjespråk: Har lærere kompetanse til å støtte flerspråklighet? - I hvilken grad føler engelsklærere i Norge seg forberedt på å undervise i flerkulturelle og flerspråklige klasserom? Publisert: 15.02.2016 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 10) 1/2016