Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (3)

Artikkeltema

  • Digitalisering (3)
  • Oppvekst og levekår (3)
  • Psykisk helse (3)

Artikkelkilde

  • NTNU (3)

Artikkelforfatter

  • Anne Sliper Midling (1)
  • Steinar Brandslet (1)
  • Sølvi W. Normannsen (1)
Artikkel

De mest aktive på sosiale medier, er også mest aktive offline

Forskerne finner ingen bevis for at bruk av sosiale medier påvirker sosiale ferdigheter negativt, men barn med sosial angst kan være sårbare.

Publisert: 14.06.2024 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel

Digital hjelp kan være bedre for barn med tvangslidelser

For noen barn med tvangslidelser kan terapi via nett og apper virke mer effektivt enn å møte opp fysisk til behandling.

Publisert: 24.04.2023 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel

44 prosent av tenåringsjenter i Norge plages av stress og tunge tanker

I smarttelefonen og sosiale mediers tid har antall ungdommer og unge voksne i Norge med depresjon og angst doblet seg. Professor mener politikere og teknologigantene må ta mer ansvar.

Publisert: 16.06.2022 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo