Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Klima og bærekraft (2)
  • Læreplaner (2)
  • Oppvekst og levekår (2)
  • Demokrati og medvirkning (1)
  • Forskning og metode (1)
  • Naturfag (1)
  • Norsk (1)
  • Religion/etikk/filosofi (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)
  • Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk (1)

Artikkelforfatter

  • Audhild Norendal (1)
  • Laura Hultberg (1)
  • Yngve Heiret (1)
Fagfellevurdert

Den progressive pedagogikkens begrensninger i en progressiv nyliberal tid: fra elevsentrert til praxis-orientert bærekraftundervisning

Står en stadig økende elevsentrering av bærekraftundervisningen i fare for å utdanne medborgere med ferdigheter til å handle, men uten tilstrekkelig kunnskap til å skape endring?

Publisert: 14.04.2023 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Vol. 9, 2023
Fagartikkel

Søstrene på enga – artslære og naturvern i lyrikkundervisningen

Det å kjenne navn på det du ser i naturen, kan være tilstrekkelig til at du begynner å engasjere deg. Da vil du også bli oppmerksom på hva vi har − og hva vi ikke ønsker å miste.

Publisert: 21.03.2023 Hentet fra Bedre skole 4/2022
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo