Fagartikkel Lek i skolen – en bedre måte å lære på Vi har utfordringer i norske skoler, både med faglige resultater, tilfeller av vold og psykisk helse. Kan noe av forklaringen være for dårlige rammevilkår for de yngste elevene? Publisert: 24.02.2025 Hentet fra Bedre skole 3/2024
Fagartikkel Dette er viktig for å få et godt barnehagemiljø For å få et godt psykososialt barnehagemiljø er det viktig at personalet reflekterer over egen praksis. Praksisfortellinger er et godt verktøy. Publisert: 11.09.2024 Hentet fra Første steg 1/2024
Fagartikkel Undervisning om livsmestring – lærerne har tatt oppgaven på alvor Observasjoner fra klasserom viser at livsmestring er noe som inkluderes i alle fag og i nesten alle klasserom. Lærerne inkluderer livsmestring der de mener det er relevant i faget, og ser dette som noe annet enn livsmestring i tverrfaglige undervisningsopplegg. Publisert: 15.01.2024 Hentet fra Bedre skole 3/2023
Fagartikkel Søstrene på enga – artslære og naturvern i lyrikkundervisningen Det å kjenne navn på det du ser i naturen, kan være tilstrekkelig til at du begynner å engasjere deg. Da vil du også bli oppmerksom på hva vi har − og hva vi ikke ønsker å miste. Publisert: 21.03.2023 Hentet fra Bedre skole 4/2022
Fagartikkel Folkehelse og livsmestring – og elevenes følelser Elever som har lærevansker, har det til felles med sine medelever og lærere at de også må håndtere følelsene inne i seg. Publisert: 10.06.2022 Hentet fra Spesialpedagogikk 6/2021