Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (2)

Artikkeltema

  • Mangfold og integrering (2)
  • Motivasjon (2)
  • Oppvekst og levekår (2)
  • Alternativ pedagogikk (1)
  • Demokrati og medvirkning (1)
  • Frafall og gjennomføring (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (2)

Artikkelforfatter

  • Ilmi Willbergh (1)
  • Per Tronsmo (1)
  • Turid Skarre Aasebø (1)
Fagartikkel

Postkolonial didaktikk: En mangfoldig elevgruppe trenger et mangfoldig innhold

Minoritetselever kan få hjelp til å lykkes bedre i skolen ved at man gjør undervisningen mer relevant for dem. Det kan skje ved at man kombinerer ulike typer kulturelle referanser i undervisningen.

Publisert: 27.03.2025 Hentet fra Bedre skole 4/2024
Fagartikkel

Innovasjon i skolen – med Guttas Campus som illustrasjon

Guttas Campus er en intens læringscamp for gutter som nettopp er ferdige med niende klasse i ungdomsskolen, men som står i fare for å falle ut av skolen. Tiltaket er ikke tenkt som en konkurrent til skolen, men som et pedagogisk eksperiment og en kilde til inspirasjon.

Publisert: 13.01.2025 Hentet fra Bedre skole 3/2024
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo