Forskningsnotat Skal tenåringens biologiske klokke bestemme skoletiden? Bør skoledagen begynne senere for at tenåringene skal få sove ut, eller legger de seg da bare enda senere? Forskningen gir foreløpig ikke klare svar om det er lurt å forskyve undervisningen. Publisert: 10.11.2022 Hentet fra Kunnskapssenter for utdanning
Forskningsnotat Traumesensitiv tilnærming i skule og barnehage Studien som blir presentert her, ser nærmare på traumesensitiv tilnærming. Fokuset i studien er på om traumesensitive intervensjonar kan påverke læringa til barn og unge med traume i positiv retning. Publisert: 23.09.2022 Hentet fra Kunnskapssenter for utdanning
Forskningsnotat Hvordan bli i stand til å ivareta funksjonshemmede i undervisningen? Ny forskning ser nærmere på hvordan man i framtiden kan inkludere alle elever i skolen, uavhengig av helsetilstand og bakgrunn - og hvordan lærerutdanningene kan bidra til dette. Publisert: 26.04.2022 Hentet fra Kunnskapssenter for utdanning