Fagfellevurdert Erfaringer med «Trygg før 3» – profesjonsutvikling på småbarnsavdelinger (vuggestuer) – en kvalitativ studie Flere studier har i de senere årene vist at barnehagekvaliteten er middels. Dette har bidratt til økt interesse for å finne frem til god profesjonsutvikling som kan forbedre barnehagekvaliteten. Publisert: 09.09.2024 Hentet fra Paideia Nr. 26/2023
Artikkel Bruk av CLASS i barnehagen førte til økt samspillskvalitet Samspillskvaliteten mellom barna og de ansatte i barnehagen økte ved bruk av observasjonsverktøyet CLASS, viser funn fra en ny doktorgrad. Publisert: 12.04.2024 Hentet fra Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger
Artikkel Hvordan vet du om barnet ditt går i en god barnehage? Over 90 prosent av norske barn går i barnehage, men hvordan vet man at barnehagen er god? UiS-forskere svarer på hva som kjennetegner kvalitet og hva foreldre kan se etter. Publisert: 18.03.2021 Hentet fra Læringsmiljøsenteret