Fagfellevurdert I klangen av skolefellesskapet: om musikk og månedsfesten i Steinerskolen I denne artikkelen belyser forfatteren steinerpedagogiske perspektiver på musikk og musikalsk praksis i Steinerskolen i Norge med utgangspunkt i månedsfesten. Publisert: 23.11.2020 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Volum 5, 2019
Fagfellevurdert Å få øye på det tause som blir "sagt": En estetisk tilnærming til barns uartikulerte perspektiver Hvordan kan barnehagepersonalets oppmerksomhet mot egne kroppslige og estetiske tegn være en inngang til å (be)gripe og la seg berøre av barnas uartikulerte perspektiver? Publisert: 29.08.2020 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Vol 5/2019
Fagfellevurdert Frihet, fantasi og utfoldelse: En studie av estetiske arbeidsformer i lærerutdanningene Denne artikkelen undersøker hva slags forståelse lærerutdannere og lærerstudenter har av estetiske arbeidsformer i undervisningen i lærerutdanningene. Publisert: 11.10.2017 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk (Vol 3) 1/2017
Fagfellevurdert Kunst og estetisk oppdragelse Det er grunn til å være skeptisk til en pedagogisk vending i kunsten. Kunst utforsker verden og utvider kulturens horisont. Pedagogikken har et mer individuelt mål og vurderer kunst ut fra hvilken verdi den har for barna og deres erfaringer. Publisert: 14.12.2015 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Vol. 1/2015