Fagfellevurdert «Estetisk uke» som didaktisk design for lærerstudenters utvikling av profesjonell identitet En praktisk utprøvende og undersøkende tilnærming er av betydning for hvordan arbeid med estetiske læreprosesser bidrar til studentenes gryende selvforståelse av å være lærere. Publisert: 09.02.2024 Hentet fra Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (Vol. 17) 1/2023
Fagfellevurdert Frihet, fantasi og utfoldelse: En studie av estetiske arbeidsformer i lærerutdanningene Denne artikkelen undersøker hva slags forståelse lærerutdannere og lærerstudenter har av estetiske arbeidsformer i undervisningen i lærerutdanningene. Publisert: 11.10.2017 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk (Vol 3) 1/2017
Fagfellevurdert Musikkfaget i norsk grunnskole: Læreres kompetanse og valg av undervisningsinnhold i musikk Hva slags kompetanse har musikklærerne i grunnskolen og hva vektlegger de i undervisningen? Denne undersøkelsen har sett på kompetansen og valg av undervisningsinnhold hos 135 lærere på tredje, sjette og niende trinn. Publisert: 11.10.2016 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 10) 3/2016