Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (4)

Artikkeltema

  • Faglig og administrativt støttesystem (4)
  • Rådgivingstjeneste (4)
  • Forskning og metode (2)
  • Barnehage (1)
  • Digitalisering (1)
  • Mangfold og integrering (1)
  • Organisering (1)
  • Spesialundervisning (1)

Artikkelkilde

  • Psykologi i kommunen (4)

Artikkelforfatter

  • Anne Sofie Salberg Samuelsen (1)
  • Gunvor Frantzen Ulltang (1)
  • Kristian Øen (1)
  • Lars Opdal (1)
  • Marit Mjøs (1)
  • Oddbjørn Knutsen (1)
  • Sigrun Wessel Svenkerud (1)
Fagfellevurdert

En felles spørreundersøkelse skole-PPT som utgangspunkt for samarbeid om inkluderende praksis

Artikkelen omtaler et innovasjonsprosjekt med formål å utforske og etablere nye innovative samarbeidsformer mellom PP-tjenesten og barnehage/skole for å utvikle kompetanse for inkluderende praksis.

Publisert: 12.10.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 4/2022
Fagfellevurdert

PPT på nett i barnehager

Hvordan har barnehagestyrerne, den kommunale spesialpedagogen og veileder fra PPT opplevd utprøvingen og nytteverdien av nettveiledning fra PPT til to prosjektbarnehager i en kommune?

Publisert: 19.08.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 3/2022
Fagfellevurdert

Implementering av støttesystem på skulane

Denne artikkelen tek for seg suksessfaktorar i implementering av støttesystem på skulane i ein kommune.

Publisert: 30.11.2021 Hentet fra Psykologi i kommunen 3/2020
Fagfellevurdert

Roller og relasjoner: PP-rådgiveren mellom sakkyndig ekspert og skoleutvikler

I artikkelen drøftes forholdet mellom PP-rådgivernes oppgaver som sakkyndig utreder av enkeltsaker og som organisasjons- og kompetanseutvikler av skole og barnehage.

Publisert: 02.12.2020 Hentet fra Psykologi i kommunen 2/2019
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo