Fagfellevurdert «Det var som en espresso» – erfaringer med undervisning i bevegelse i høyere utdanning Hvordan er det mulig å gjennomføre en del av undervisningen i bevegelse, og hvordan opplever studenter undervisningen med innlagte bevegelsessekvenser? Publisert: 03.12.2024 Hentet fra Forskning og Forandring (Vol. 7) 2/2024
Artikkel Tok i bruk 2000 år gammel undervisningsmetode «Det var som en espresso», var en av tilbakemeldingene fra studenter som var med i et forskningsprosjekt om gåturer lagt inn i undervisningen. Publisert: 24.10.2024 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Fagfellevurdert Elevenes skjønnsutøvelse – fra myndighetenes intensjoner til lærerens pedagogiske praxis Muliggjør, aktualiserer og fremmer dagens læreplaner godt begrunnet skjønnsutøvelse hos elevene? Publisert: 14.06.2024 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk (Vol. 10) 2/2024
Engelsk — Fagfellevurdert Norwegian teachers’ understandings of conspiracy theories Det å reflektere over ulike forståelser av konspirasjonsteorier og hvordan disse former foreslåtte løsninger, er ikke bare fordelaktig, men nødvendig hvis man ønsker å imøtegå konspirasjonsteorier. Publisert: 24.04.2024 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 18) 1/2024