Fagfellevurdert «Det var som en espresso» – erfaringer med undervisning i bevegelse i høyere utdanning Hvordan er det mulig å gjennomføre en del av undervisningen i bevegelse, og hvordan opplever studenter undervisningen med innlagte bevegelsessekvenser? Publisert: 03.12.2024 Hentet fra Forskning og Forandring (Vol. 7) 2/2024
Artikkel Tok i bruk 2000 år gammel undervisningsmetode «Det var som en espresso», var en av tilbakemeldingene fra studenter som var med i et forskningsprosjekt om gåturer lagt inn i undervisningen. Publisert: 24.10.2024 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Fagfellevurdert Gudommelig gymnastikk – kroppslighetens plass i Rudolf Steiners pedagogiske tenkning Artikkelen drøfter Rudolf Steiners vektlegging av kroppslighetens betydning i skolen. Beskrivelsene av kroppens betydning for barns danningsprosesser i foredragene blir her drøftet i lys av annen samtidig reformpedagogisk tenkning. Publisert: 19.09.2019 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Vol 5 (2019)